Acil Tıp Teknisyeni Nasıl Olunur Ücretleri

Sosyal Medyada Paylaş:

Acil Tıp Teknisyeni Nasıl Olunur Ücretleri


Acil Tıp Teknisyeni Mesleği, Görevleri, Çalışma Ortamları, İş Bulma Olanakları Ücretleri.

Meslek Açıklaması: Kaza, Yangın Gibi Felaketler Sonucunda Yaralananlarla, Kalp Krizi, Felç, Solunum Yetersizliği Gibi Nedenlerle Birdenbire Hastalanan İnsanlara İyileştirici Yönde İlk Müdahaleyi Yapan Kişidir.

Görevleri: Yaraları Tedavi Eder, Sarar, Şiddetli Kanamaları Önler, Solunumun Durması Halinde Sun’i Teneffüs Yaptırır, Zehirli Maddeleri Vücuttan Temizler, Deriyi Yıpratan Maddeleri Temizler, Şoka Giren Hastaları Şoktan Çıkarmaya Çalışır, Tansiyon Ölçer, İğne Yapar.

Mesleğin Gerektirdiği Özellikler: İnsanlara Yardım Etmekten Hoşlanan, Dikkatli, Temiz, Titiz, Soğukkanlı, Ani Durumlarda Hızlı Ve Doğru Karar Verebilen, Bedence Sağlam Ve Güçlü Kişiler Olmaları Gerekir.

Çalışma Koşulları: Bazen Açık Havada (Trafik Kazaları Vb. Durumlar) Bazen De Hastane Vb. Sağlık Kuruluşlarında Kapalı Ortamlarda Çalışırlar. Çalışma Saatleri Düzenli Olmayıp Gece Nöbetleri Vardır.

ACİL TIP TEKNİSYENİ NASIL OLUNUR ÜCRETLERİ
İş Bulma Şansları: Genellikle Kamu Ve Özel Hastaneler İle Polikliniklerde Çalışırlar. Meslekte İş Bulma Olanağı İse Cinsiyet Ayrımı Gözetmeksizin Kamu Sektöründe Az, Özel Sektörde İse Yetenek Ve Bilgiye Bağlıdır.

Nasıl Acil Tıp Teknisyeni Olunur: Acil Tıp Teknisyenliği Mesleğinin Eğitimi, Sağlık Meslek Liselerinin Sağlık Alanı “Acil Tıp” Dalında Verilmektedir.
Meslek Eğitimine Giriş Koşulları: Sağlık Meslek Liselerine Girebilmek İçin İlköğretim Okullarının 6–7–8. Sınıflarında Yapılacak Olan “Seviye Belirleme Sınavlarının” (SBS) Sonucuna, Yılsonu Ders Ortalamaları İle Belirlenen “Yılsonu Başarı Puanının (YBP) Eklenmesi İle Elde Edilecek Olan Yeterli Genel Orta Öğretim Yerleştirme Puanına (G-OYP) Sahip Olmak Gerekmektedir.

Mesleğin Eğitim Süresi: Mesleğin Eğitim Süresi 4 Yıldır.
Eğitimin İçeriği Öğrencileri Türk Milli Eğitiminin Genel Amaçları, Temel İlkeleri Ve Sağlık Meslek Liselerinin Özel Amaçları Doğrultusunda, Sağlık Mesleği Olan Acil Tıp Teknisyenliğine Hazırlamaktır. Kültür Dersleri, Sağlık Mesleği İle İlgili Temel Bilim Dersleri İle İlk Yardım Bakımı Planlama, İlk Yardım Bakımı Uygulama, Acil Bakım Ünitesi Araç Ve Gereçlerini Kullanma, Kazazedeyi Koruyucu Ve Acil Bakım Ünitesine Alarak İyileştirme Müdahaleleri Uygulama Dersleri Okutulmaktadır. Ayrıca 9. Sınıfta Genel Kültür Derslerinin Yanı Sıra, Tanıtım Ve Yönlendirme Dersi De Verilmektedir.

Meslekte İlerleme Şansları: Meslekte İlerleme Tamamen, Değişen İlk Yardım Tekniklerini Takip Etme İle Beceri Ve Yeteneklere Bağlıdır. Bu Koşullara Göre Ekip Başı Ve Kısım Şefi Olma Olanakları Vardır.
Anadolu Sağlık Meslek Liseleri Ve Sağlık Meslek Liselerinin “Acil Tıp Teknisyenliği” Bölümünden Mezun Olanlar İstedikleri Takdirde, Acil Yardım Teknikerliği, Adli Tıp Teknikerliği, Ambulans Ve Acil Bakım Teknikerliği, Ameliyathane Teknikerliği, Elektronörofizyoloji, İş Sağlığı Ve Güvenliği, İtfaiyecilik Ve Yangın Güvenliği, Sağlık Kurumları İşletmeciliği (Açıköğretim), Sağlık Kurumları İşletmeciliği, Tıbbi Mümessillik Ve Pazarlama, Cerrahi Teknikerliği, İş Ve Uğraşı Terapisi Önlisans Programlarına Sınavsız Geçiş İçin Başvurabilirler.
Gereken Koşullara Sahip Oldukları Takdirde Yerleştirilebilirler. Ayrıca, Mezunlar ÖSYM Tarafından Yapılan ÖSS’ye Girip Yeterli Puan Almaları Halinde, Acil Yardım Ve Afet Yönetimi Ve Sağlık Yönetimi (Uygulamalı Bilimler Y.O.) Lisans Programlarını Tercih Etmeleri Durumunda Ağırlıklı Ortaöğretim Başarı Puanları Diğer Alanlardan Mezun Olan Adaylara Göre Daha Yüksek Bir Katsayıyla Çarpılarak ÖSS Puanlarına Eklenmekte Ve Diğer Bölümlerden Mezun Olanlara Göre Öncelikle Yerleştirilmektedir.

Acil Tıp Teknisyeni Ücretleri: Mesleki Bilgi Ve Beceriye Göre Asgari Ücretin 1,5 Katı Kadar Ücret Alırlar.

Acil Tıp Teknisyeni Nasıl Olunur Ücretleri Rating: 4.5 Diposkan Oleh: Yeni İş Fikirleri