THK Uçuş Akademisi Pilotluk Kursları
Türk Hava Kurumu THK Uçuş Akademisi Sivil Havacılık Mevzuatına Uygun, Sivil Havacılık Sektöründe İhtiyaç Duyulan Pilotları Yetiştirmektedir.
THY Uçuş Okulları:
Ankara Uçuş Okulu: Şehir Merkezine 15 Kilometre Uzakta, 1600 Dönümlük Arazi Üzerine Kurulu, 1500x45 Metre Uçuş Pisti Bulunmaktadır.
Adres: Bahçekapı Mahallesi Okul Sokak No: 1 Etimesgut Ankara
Telefon: 0 312 245 24 56
İstanbul Uçuş Okulu: Uçuş Eğitimleri Çorlu Hava Alanında Gerçekleştirilmektedir. 300x45 Ebatlarına Piste Sahiptir.
Adres: Florya İş Merkezi No: 3 K: 2 Beşyol Mahallesi Küçükçekmece İstanbul
Telefon: 0 212 580 61 50
İzmir Uçuş Okulu: Teorik Eğitimler Çankaya Merkezinde, Uçuş Eğitimleri Selçuk Uçuş Okulunda Yapılmaktadır. 1800x30 Metre Pisti Bulunmaktadır.
Adres: Mimar Kemalettin Caddesi 1327 Sokak K: 3 Çankaya İzmir
Telefon: 0 232 483 42 11
İş Garantili Pilot Yetiştirme Yüksek Lisans Programı:
THK Üniversitesi İş Garantili Pilot Yetiştirme Yüksek Lisans Programı
THK Üniversitesiyle Birlikte Yürütülen THY İş Garantili Pilotaj Yüksek Lisans Programı Eğitimleri Ankara, İstanbul Ve İzmir Uçuş Okullarımızda Verilmektedir.
Başvuru Koşulları İçin Tıklayın.
Eğitim Verilen Uçuş Eğitimleri:
Özel Pilotluk (PPL-A Uçuş Eğitim):
Daha Önce Hiçbir Uçuş Eğitimi Almamış Ve Pilotluğa İlk Adımı Atmak İsteyenler İçin Düzenlenen Bir Programdır. Bu Programda Adaylar PPL Lisanslarını Aldıktan Sonra Ticari Maksat Dışında Her Türlü Tek Motorlu Uçakları Kullanabilirler.
Eğitim Süresi: 160 Saat Teorik, 45 Saat Uçuş Eğitimi.
PPL(A) Uçuş Eğitim Programı 4-8 Ay Arasında Bir Eğitimi Kapsamaktadır. Hafta Sonları Verilir Kurslar.12 Kişilik Sınıflarda Verilen Eğitimlerde 160 Saat Teorik Yer Dersi, 45 Saat Uçuş Eğitimi Verilmektedir. İsteğe Bağlı Olarak Ekstra 5 Saatlik Gece Uçuşu Verilmektedir. Bu Lisansla Sadece Kendi Uçağınızı Uçurabileceğinizi Unutmayınız.
Hava Yolu Nakliye Pilotluğu Eğitimi (ATP (A)):
ATP (A) INTEGRATED Uçuş Eğitim Programı 18-22 Ay Arasında Bir Eğitim Dönemini Kapsamaktadır. Bu Eğitim Tamamlandığında Ticari Hava Yolu Şirketlerinde Çalışabilmek İçin Ticari Pilotluk Lisansı Almış Olurlar.
ATPL (A) Eğitimi Toplam En Az 805.00 Saat Teorik Bilgi Eğitimi İle 207 Saat Uçuş Eğitiminden Oluşmaktadır. Kurs Suresince 14 Adet Nazari Ders Görülecek Olup Söz Konusu Derslerden SHGM Tarafından Yapılacak Olan İngilizce, Çoktan Seçmeli Bilgisayar Sistemli Sınavlara Girilecek Ve Bu Sınavlar Toplam 6 Oturumda Tamamlanacaktır. Her Sınav İçin Toplam 4 Giriş Hakki Mevcuttur. Lisans Mezunu Ya Da Mezun Olabilecek Durumda Ve En Az İntermediate Düzeyinde İngilizce Bilgisine Sahip Olan Adaylar ATPL(A) Kursunu Katılım Sağlayabilirler.
Ülkesi Olmayan Ülkelerden Alının Lisans (JAA):
"JAA Ülkesi Olmayan Ülkelerden Alınan Lisansların Çevrilmesi" Kursu'nun Amacı; JAA Üyesi Olmayan Ülkelerin Havacılık Otoritelerinden Alınmış Olan PPL(A)/CPL(A)/IR Lisans Ve Sertifikalarının JAA Lisansına Çevirilebilmesi İçin Gerekli Olan İlave Eğitimlerin Verilmesi, SHGM'nin Konu İle İlgili Yapacağı Sınav Ve Uçuş Kontrollerine Non-JAA Pilotlarını Hazırlamaktır.
Bu Maksatla Uçuş Okuluna Müracaat Eden Non JAA Lisans Sahibi Pilotların Almış Oldukları Lisans Ve Sertifikalar İncelenerek Kurs İhtiyacı Olup Olmadığı Tespit Edilir.
CPL(A) Eğitimleri.
Gece Uçuş Eğitimleri:
Kursiyerin, Görerek Uçuş Şartları Altında, Sorumlu Pilot Olarak (PIC), Uçuş Becerisini Geliştirmeyi Amaçlar.
Modüler Hava Yolu Nakliye Pilot Lisansı Kursu (ATPL (A))
Herhangi Bir Uçuş Eğitimi Bulunmayan Adaylara PPL(A) Başlangıç Eğitiminden Başlayarak ATPL(A) (Frozen) Aşamasına Kadar Gerekli Olan Bütün Teorik Eğitimler İle Uçuş Eğitimlerinin Verilmesi Ve ATPL(A) (Frozen) Pilot Lisansı Kazandırılması.
Katılım Koşulları :En Az Yüksek Okul Mezunu / Veya Lisans Öğrencisi Olmak, En Az “Intermediate” Düzeyinde İngilizce Bilmek, ( İngilizce Düzeyine Dair Belge İbraz Etmek ), SHGM Tarafından Yetkilendirilmiş Olan Sağlık Kuruluşlarından Alınmış, Geçerli (ICAO EK-1 VE JAR FCL3 ‘ E Göre) 1’nci Sınıf Sağlık Raporu Almak.
Tazeleme Eğitimi (RE-TAKE):
Uçuş Eğitimleri Sonunda Herhangi Bir Veya Daha Fazla Dersten Başarısız Olan Öğrencilere Yönelik Düzenlenen Ek Kurslarımız "Tazeleme" Eğitimi Adını Almaktadır.
Sınav Dönemlerinin Sonunda Başlatılan Bu Kurslara Başarısız Olduğu Derslerle İlgili Tekrar Ve Pratik Yaparak Bir Sonraki Dönemde Yüksek Başarı Göstermek İsteyen Öğrencilerimiz Katılabilmektedir.
Uçak Çok Motor İntibak Kursu (ME-ME/IR (A)):
Tek Motor (SE(A), Hususi (PPL(A) Veya Ticari (CPL(A) Pilot Lisansına Sahip; Tek Pilot Sertifikalı Çok Motor Tip Yetkisi Almak İsteyen Kursiyere Çok Motor Eğitimi Vermektir. Çok Motor Alet Eğitimi Almak İsteyen, Tek Motor Alet Kartı (IR(A)) Sahip Pilot Çok Motor Alet Eğitimi Vermektir.
Uçuş Öğretmenliği Kursu (FI, CRI, IRI(A)):
CPL(A) İçin; AMC-FCL 1.470 De Belirtilen Bilgi Koşullarını Tam Olarak Yerine Getirmiş Olmalı.
10.00 Saatlik Alet Uçuş Eğitimi Almalı (Maksimum 05.00 Saat Yerde Simulator Eğitimi Olabilir.)